5 nejčastějších chyb na webu. Děláte je taky?

Vydělává váš web? Ne? Pak asi děláte některou z 5 častých chyb. FOTO: Aira GROUP Foto: Vydělává váš web? Ne? Pak asi děláte některou z 5 častých chyb. FOTO: Aira GROUPFoto: All

Představte si, že jste na svém webu poprvé… Líbí se vám? Vyznáte se tam? Věříte mu? Návštěvník webu je přelétavý tvor – jakmile v něm váš web nevyvolá důvěru, odchází po několika vteřinách. A už se nevrátí. Podívejte se s námi na 5 nejčastějších důvodů, proč Váš web nevydělává.

Ať už váš web má nebo nemá být prodejním kanálem, musí mít nějaký cíl. A když ho neplní, je vám na nic. Základ tak je v tom vědět, co od svého webu chcete. Určení těchto cílů mnoho firem podceňuje a to pak vede k jejich pocitům typu „vrazil jsem do toho webu spoustu peněz a nic z toho nemám“. Jakých hlavních chyb se vyvarovat?

1. Málo textu, moc textu, špatné texty

Lidé na internetu čtou málo, ale čtou. Většinou platí, že čím dražší a exotičtější produkt, tím více informací k němu člověk potřebuje. Rovnou zapomeňte na zkopírované texty z jiných e-shopů – originální texty jsou základ. Ale nepřehánějte to – textu musí být „tak akorát“. Co to znamená? To Vám nejlépe řekne zkušený copywriter – jeho přínos je hlavně v tom, že Vám na míru napíše texty, které prodávají nebo prezentují vaše služby tak, jak chcete a tak, aby tím oslovil vaší cílovou skupinu.

Aira GROUP

Dobrý copywriter přesvědčí Vaši cílovou skupinu o tom, že vaše firma je ta pravá. FOTO: Aira GROUP

2. Nepřitažlivý design: odejdeme za 5 vteřin

První dojem je často nejdůležitější. Na to, abyste přesvědčili návštěvníka o tom, že vy jste ta firma, kterou hledá, máte asi 5 vteřin – pokud nezaujmete, odchází navždy. Design webu je proto klíčový – nemusí být kdoví jak honosný a drahý, ale jde spíš o zajímavý koncept, který je přehledný a posiluje brand firmy. Proto je vážně dobré se o designu a tvorbě webu poradit s odborníky. Ti Vám také poradí, jak web uspořádat podle pravidel použitelnosti webu.

Jak zlepšit texty na webu?

  • Orientujte se na zákazníka – dejte mu informace, které potřebuje, nezahlcujte ho zbytečnostmi a nesnažte se ho opít rohlíkem.
  • Mluvte srozumitelně – složité odborné pojmy nebo dlouhá souvětí nemá nikdo čas ani chuť číst. Buďte srozumitelní a lidé ocení, že svému oboru rozumíte.
  • Pište texty stručné a maximálně informačně nasycené

Zajímá vás copywriting? Přečtete si článek Copywriting není jen psaní aneb Proč platit copywritera.

Aira GROUP

Co říkáte na tenhle design? Na první pohled je jasné, co tahle firma dělá a že se jedná o kvalitní služby. FOTO: Aira GROUP

3. Žádná optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Magická zkratka „SEO“ je mocným zaříkávadlem internetu. Optimalizace pro vyhledávače je v dnešní době jedna z nejefektivnějších metod, jak o sobě dát na světu vědět. Tak schválně – co uděláte, když budete hledat hotel v Paříži? Vygooglíte si ho. Výsledky na prvních stránkách Googlu nebo Seznamu nejsou náhoda – je za tím dlouhodobá práce na optimalizaci webu, nebo třeba na linkbuildingu – nákupu zpětných odkazů.

4. Zmatená struktura webu a nejasný cíl

Kde jsou hlavní produkty? Jak můžu kontaktovat firmu? Kde najdu informace, které hledám? Všechny tyhle věci by měly být jasné po prvním pohledu na web – potenciálnímu zákazníkovi poskytnou jistotu, že nakoupit tady je dobrý nápad. A když tomu tak není? Návštěvník odejde a najde hned několik konkurenčních firem, které v něm dojem spolehlivosti vyvolají.

Aira GROUP

V džungli jménem internet ulovíte zákazníky na srozumitelnou strukturu. FOTO: Cockyshop.cz

5. Jak prodávat na webu? Začněte nabídkou

Na svém webu se snažte nabízet konkrétní produkty nebo služby. Pokud budou vaše webové stránky příliš obecné, lidé je daleko hůř najdou a nebudou ve vás vidět odborníky. Naopak když web bude zaměřen na jednu oblast, mnohem pravděpodobněji se z návštěvníka stane zákazník. Častou chybou je také to, že z první stránky webu není na první pohled jasné, co a v jaké kvalitě nabízíte – to způsobí, že lidé z webu odejdou do několika vteřin.

Jak na přehledný web?

  • Z nejdůležitějších landing pages (stránek webu, kam přichází nejvíce lidí z venku) musí být jasné, co nabízíte a proč je to to nejlepší.
  • Web musí návštěvníka dovést tam, kam potřebujeme – třeba k zaplacení objednávky nebo k odeslání svého emailu. Na tohle musíte myslet už při tvorbě webových stránek.
  • Struktura webu by měla být co nejpřehlednější a měla by návštěvníkům umožnit se dobře zorientovat na jakékoli podstránce webu

Abyste své produkty nebo služby úspěšně dostali mezi lidi, je dobré se nejdřív soustředit na tzv. marketingový mix (4P). Když budou všechny 4P v harmonii, budou Vaše online marketingové aktivity úspěšné.

  • Zamyslete se, v čem je váš výrobek originální? Co vlastně prodáváte? Jaké máte konkurenční výhody? (→ product)
  • Uvědomte si, kdo a odkud jsou vaši zákazníci? Jak se k nim zboží dostane? (→ placement)
  • Stanovte si, jaká bude vaše cenová politika? Budete nabízet luxusní zboží? Levné zboží? Anebo výhodné balíčky? Jaké je skutečná cena produktů? (→ pricing)
  • Kdo o vašem produktu ví? Znají lidé vaši firmu? Kde byste chtěli svoje produkty prezentovat a jakým způsobem? (→ promotion)

 

Jak na to? Čtěte dál:

Inspirujte se v dalších článcích!

Valentýn: Nesnášíme ho, ale dárky chceme!

Filmová místa Ameriky: Sex ve městě s Godzillou

Autor: Viola Kratochvílová a Aira GROUP

Videoarchiv
Všechna videa
TV program Celý program
Právě vysíláme
Svatby v Benátkách Foto:
07:25 08:45
52%
DNES V TVHra o dítě Foto:
20.15
DNES V TVRush Foto:
22.15
DNES V TVSvatá čtveřice Foto:
20.15
DNES V TVNapospas osudu Foto:
22.05
DNES V TVHawaii 5-0 Foto:
20.15
DNES V TVHawaii 5-0 Foto:
21.10
DNES V TVVikingská princezna Foto:
20.00
DNES V TVZánik civilizace Foto:
22.05

reklama

//Relaxujte s~chutí, přinášíme 5~tipů 16.5.-22.5.2016